Toyota HILUX VII (Vigo) – większe koła – jakie włożymy i po co to robić
Hilux to bardzo sprawne terenowo auto. Ze względu na swoje ograniczenia czyli długość, duży zwis z tyłu, spory rozstaw osi nie jest mistrzem off-roadu ale w gruncie rzeczy auto prosto z fabryki, na odrobine lepszej oponie radzi sobie całkiem dobrze. Wiec po co zmieniać większość kół?
Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w rozmowie jaka nagrałem z Krzysztofem Zaczkiem z HiluxWolrd, który specjalizuje sie w takich przeróbkach. Porozmawiamy o tym czy warto zmieniać koła na większe, po co to robić, jakie koła się zmieszczą, jakie przeróbki są niezbędne żeby koła większe od fabrycznych zmieścić.
W skrócie:
- koła standardowe w rozmiarze 31″ w większości wypadków i dla większości użytkowników są wystarczające
- koła większe, 32″ powinny wejść bez większych przeróbek. Czasami do wymodelowania jest zderzak lub chlapacz. Przy zmianie rozmiaru najlepiej jest także dodać lift zawieszenia i zwiększyć odsadzenie (ET) kół ale nie jest to konieczne
- koła w rozmiarze 33″ wchodzą już zdecydowanie trudniej, najlepiej z body liftem, często wymagana jest korekta łapy mocującej karoserię za przednim kołem
- aby włożyć koła 35″ trzeba liczyć sie już z ingerencją w większą liczbę podzespołów