Skip to content
logoB

Ireneusz Rek Fotografia

Primary Menu
  • W drodze
    • POLSKA
      • Beskid Niski
      • Karkonosze
      • Mazowsze
      • Mazury i okolice
      • Podlasie
      • Pojezierze Drawskie
      • Świętokrzyskie
    • AZJA
      • Turcja 2019
      • Izrael
    • BAŁKANY
      • Albania
      • Bośnia i Hercegowina
      • Bułgaria
      • Czarnogóra
      • Chorwacja
      • Grecja
      • Macedonia
      • Kosowo
      • Serbia
      • Słowenia
      • Rumunia
    • EUROPA WSCHODNIA
      • Ukraina
      • Mołdawia
    • EUROPA ZACHODNIA
      • Austria
      • Francja
      • Francja – Korsyka
      • Hiszpania
      • Holandia
      • Niemcy
      • Portugalia
      • Szwajcaria
      • Włochy
    • KRAJE BAŁTYCKIE
      • Estonia
    • SKANDYNAWIA
      • Finlandia
      • Norwegia 2016
  • Testy i porady
    • NAWIGACJA
    • OFFROAD
    • BIWAK
    • SAMOCHODY
  • Aktualności
  • Miejsca
  • KONTAKT
OBEJRZYJ NA YOUTUBE
  • Home
  • Poradnik
  • Toyota Land Cruiser 250 – działanie i obsługa napędów 4×4
  • Poradnik

Toyota Land Cruiser 250 – działanie i obsługa napędów 4×4

Ireneusz Rek 2 lipca 2025
2V6A2531

Land Cruiser 250 wygląda zupełnie inaczej niż poprzednik, jest większy, nowocześniejszy, z inna ramą konstrukcyjnie pochodzącą z modelu 300. A jak jeździ w terenie? Jak obsługuje się jego napędy 4×4?

Zacznijmy od tego że parametry offroadowe katalogowo w stosunku do poprzednika są takie same. Prześwit liczy 221 mm, zaś kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 31, 22 oraz 25 stopni. Zmieniły się za to wymiary. Nowe auto jest dłuższe (4840 mm-> 4925mm), szersze (1845mm -> 1925mm), z większym rozstawem osi (2850mm-> 2790mm),  wyższe (1935mm-> 1885mm) i cięższe (2335kg-> 2270kg dla wersji 5 os). Jest więc bardziej wygodne i przestronne. Ale jak jeździ w terenie? Jak działają jego systemy napędów 4×4?

 

 

KOŁA

Rozważając kwestie możliwości terenowych Land Cruisera 250 auta trzeba zauważyć, że nowy model ma jedną i to niezaprzeczalna zaletę w stosunku do poprzednika – większe koła w standardzie. Czy wiecie, że w poprzedniku czyli modelu  150 wchodziły opony o wielkości tylko 31″? Można było oczywiście włożyć większe ale wiązało się to z przeróbkami, podcinaniem plastików, liftowaniem. A tu? Od razu w standardzie dostajemy o dwa rozmiary większe czyli 33″ a wg. Amerykanów wejdą nawet 35″ (obejrzyjcie film o modyfikacjach nowego modelu).

 

 

OBSŁUGA FUNKCJI TERENOWYCH

Nowe auto to nowoczesny wygląd wnętrza z nareszcie przyzwoitymi ekranami ale też i zupełnie inna filozofia obsługi auta (nie tylko w trybie 4×4). Po pierwsze wybór napędów drogowych, terenowych, asystentów zjazdu i Crawl Control jest bardzo intuicyjny. Wciskamy Drive Mode i obsługujemy tryby drogowe (ECO, NORMAL, SPORT). Wybieramy MTS i do dyspozycji mamy tryby terenowe. W zależności od tego czy jedziemy na reduktorze czy nie, do dyspozycji jest asystent zjazdu lub CRAWL (zobacz film na końcu materiału).  Sercem systemu jest jednak panel na tunelu środkowym, który zawiaduje napędami, blokadami itd.

 

 

Do dyspozycji mamy wybór trybu 4×4 z reduktorem (L4) i bez reduktora (H4). Możliwość zapinania blokad, centralnej i tylnego mostu. W 250-ce doszła nowa funkcja odpinania przedniego stabilizatora. Czy to jest potrzebne? Jak najbardziej tak!  Auto będzie miało lepszy wykrzyż w terenie. Opcja wyłączania stabilizacji toru jazdy – jest łatwo dostępna i przydatna żeby w terenie np. w kopnym piasku systemy nie odcinały mocy. Dodatkowo dzięki lepszym ekranom i nowym funkcjom, wszystko jest możliwe również do obserwowania na centralnym wyświetlaczu, który jest większy i zdecydowanie lepszej jakości.

 

 

Jak to wszystko działa?

Pomimo faktu że nowy model jest większy i cięższy moim zdaniem w terenie, np. kopnym piachu porusza się sprawniej. Ma dodatkowe funkcje (MTS dostępny bez reduktora, odpinany stabilizator przedniej osi) ale też budowę która w terenie może przeszkadzać (większy wymiary) ale koncepcyjnie pomaga – sztywniejsza rama, możliwość założenia zdecydowanie większych kół.

Zobaczcie film jaki dla Was nagrałem gdzie pokazuję jak załączać i obsługiwać poszczególne systemy.

 

 

 

Continue Reading

Previous: Toyota Offroad Festival po raz 10-ty

Podobne wpisy

AT_2025__BLUE6822
  • Poradnik

TOYOTA HILUX Arctic Truck AT35 – test

Ireneusz Rek 14 maja 2025
KOSOWO_2021-22___2V6A9365
  • Poradnik

Toyota HILUX VII Vigo – modyfikacje terenowe BLUEPHOTO

Ireneusz Rek 6 grudnia 2024
rodbook_03
  • Poradnik

ROADBOOK w turystyce 4×4 – jak jeździć?

Ireneusz Rek 21 czerwca 2024

FACEBOOK

Kategorie

  • Miejsca (7)
  • Poradnik (32)
  • Testy i opinie (27)
  • W drodze (129)
  • Wydarzenia (50)

Ostatnie wpisy

  • Toyota Land Cruiser 250 – działanie i obsługa napędów 4×4
  • Toyota Offroad Festival po raz 10-ty
  • TOYOTA HILUX Arctic Truck AT35 – test
  • Polska 4×4 Podlaska trasa z Bogusz do Kopytkowa
  • WIRTUALE 2025
  • Polska 4×4 Mazurska trasa z Bogusz do zaginionej wsi Szast
  • Garmin TREAD 2 – test, jak to działa, jakie ma funkcje?
  • Garmin TREAD SxS – test, czyli jak to działa, jak obsługuje się tą nawigację
  • Radio z Androidem w TOYOCIE HILUX VII Vigo
  • Toyota HILUX VII Vigo – modyfikacje terenowe BLUEPHOTO
logo_B

Tagi

4x4 Azja Bałkany Cztery Łapy Europa Zachodnia events Francja garmin gps Grecja Karkonosze koncert Korsyka Mazowsze Mazury miejsca moda motosport Norwegia Passion4travel podróż samochodem Polska Polska 4x4 Polska południowy-wschód Polska południowy-zachód Polska północny-wschód porady relacje z wypraw reportaż Rumunia Sardynia Skandynawia sport test test biwak test offroad test samochód toyota Toyota Offroad Festival Trasa GPS Turcja Warszawa wystawa Włochy zwierzaki

Tagi

4x4 Azja Bałkany Cztery Łapy Europa Zachodnia events Francja garmin gps Grecja Karkonosze koncert Korsyka Mazowsze Mazury miejsca moda motosport Norwegia Passion4travel podróż samochodem Polska Polska 4x4 Polska południowy-wschód Polska południowy-zachód Polska północny-wschód porady relacje z wypraw reportaż Rumunia Sardynia Skandynawia sport test test biwak test offroad test samochód toyota Toyota Offroad Festival Trasa GPS Turcja Warszawa wystawa Włochy zwierzaki

Zobacz jeszcze

2V6A2531
  • Poradnik

Toyota Land Cruiser 250 – działanie i obsługa napędów 4×4

Ireneusz Rek 2 lipca 2025
TORF_2025__BLUE7965
  • Wydarzenia

Toyota Offroad Festival po raz 10-ty

Ireneusz Rek 23 czerwca 2025
AT_2025__BLUE6822
  • Poradnik

TOYOTA HILUX Arctic Truck AT35 – test

Ireneusz Rek 14 maja 2025
TORF2024_2V6A8836
  • W drodze

Polska 4×4 Podlaska trasa z Bogusz do Kopytkowa

Ireneusz Rek 23 kwietnia 2025
  • W drodze
  • Testy i porady
  • Aktualności
  • Miejsca
  • KONTAKT
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności